Pagina's

maandag 23 januari 2012

Januari - mijn favoriete budget parfums

Dat ik groot fan van parfum ben is allang geen taboe meer. Het liefst ruik ik 24/7 naar mijn favoriete geur, en meestal is dit elke week weer een andere. Zo om af te wisselen. Ik heb een bescheiden collectie van de heerlijkste geuren, dus vandaag laat ik de geuren zien die ik deze maand het meest heb gebruikt.



Guess: Seductive I’m Yours
 
Wat is dit een heerlijke geur. Ik vind het zo jammer dat de geur zo snel weggaat. Maar met een eau de toilette moet je daar nou eenmaal rekening mee houden. Het is een sensuele geur die ik het liefst elke dag draag. Het straalt vrouwelijkheid uit en dat ruik je er ook in terug. Kortom: een heerlijke, speelse, zoete parfum! 

Eau de toilette 30 ml € 32,50
Eau de toilette 50 ml € 42,50
Eau de toilette 75 ml € 52,50



Topnoten: passievrucht
Basisnoten: hout, vanille, musk
Middelnoten: tiara, magnolia

Replay: For Her
Mijn tweede favo geur en favo merk. Replay is het merk waar ik absoluut van houd. De jeans, de shirts en de schoenen. Ik sprong een gat in de lucht toen ik hoorde dat dit Italiaanse modemerk een parfum op de markt zou brengen. Het is alweer een tijdje geleden dat dit gebeurde, want Replay heeft nu al meer parfums op haar naam staan. De geur zit in een handig meeneem flesje die ik letterlijk overal mee naartoe heb gesleept. Ik kan niet precies uitleggen hoe het ruikt, wel weet ik dat ik hier zeer verslaafd aan ben. Een van de topnoten is citrus, die ruik je duidelijk erin terug. Het is een zeer geschikte geur voor overdag, licht en makkelijk. Ook deze blijft niet lang hangen, helaas.

Eau de toilette 20 ml € 16,-
Eau de toilette 40 ml € 24,-
Eau de toilette 60 ml € 33,-
Eau de toilette 100 ml € 49,-


Topnoten: gala-appel, citrus
Basisnoten: tonkaboon
Middelnoten: mirabellenpruim

Bruno Banani: Magic Woman
En deze verleidelijke geur eindigt op nummer drie. Groot fan ben ik van Bruno Banani – ik bedoel – zie je die commercials wel eens? Ik kan de geur al ruiken als ik aan dit reclamespotje denk! De geur is speels en dat is het flesje ook zeker. Zo leuk vormgegeven! Helaas gaat ie bij mij snel op vanwege de geur die snel weggaat. Ik blijf ‘m sprayen in mijn nek, op mijn polsen en hals. Zo sensueel, zo zoet. Echt een aanrader, en ook nog is niet duur.

Eau de toilette 20 ml van € 16,95 € 14,95
Eau de toilette 30 ml van € 22,95 € 20,65
Eau de toilette 50 ml van € 34,95 € 30,95
(aanbieding Douglas)

Topnoten: tijgermeloen, rode aalbes, viooltjes, passievrucht
Basisnoten: roze champagne, water lelie, wilde aardbei
Middelnoten: muskus, sandelhout, patchouli

Kate Moss: Kate
Even bijsprayen op werk
Vintage! Dat is zeker het eerste ding waar ik aan denk. Je ruikt het zo duidelijk terug in deze parfum van mijn favoriete Britse topmodel Kate Moss. Het valt me nu echt op hoe erg ik van zoete en sensuele (en ook wel frisse) geuren houd. Ik houd ook wel van sportieve luchtjes (Davidoff Cool Water e.d.) of sexy mannengeuren (maar die geef ik alleen cadeau aan vriendlief, snik) maar ik speel liever safe. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet ‘safe’ is om een sportieve geur te dragen, ik vind het gewoon lekkerder om met een vrouwelijke geur rond te lopen. Naast ‘Guess Seductive I’m Yours’ vind ik ‘Kate by Kate Moss’ de meest vrouwelijkste geur. Deze parfum vind ik ook niet duur, en er zijn altijd wel aanbiedingen (denk: Etos, Kruidvat e.d.). Goed in de foldertjes kijken zou ik zeggen!

Eau de toilette 15 ml van € 19,50 € 16,-
Eau de toilette 30 ml van € 29,50 € 25,-
Eau de toilette 50 ml van € 39,50 € 35,-

(aanbieding Douglas)

Topnoten: roze peper, witte fresia, mandarijn
Middelnoten: heliotroop, jasmijn, amandelbloem
Basisnoten: tonkaboon, vanille, huidmuskus

2 reacties:

Deborah zei

ahh ik heb een tester van die van guess hij is echt lekkerr <3

Lisa zei

In het begin had ik 'm ook als tester. Heerlijk inderdaad!

Een reactie plaatsen