Pagina's

zaterdag 7 januari 2012

Karl for Metro


Het zal vast niemand zijn ontgaan.. Mij in ieder geval niet. Toen ik op een vroege ochtend bezig was met mijn ritueel (denk aan: limonade drinken, bijpraten met mijn reis vriendinnetje, Twitter om de minuut refreshen..) trok iets mijn aandacht. Op die dag (23-11-11) stond er een stuk in het gratis dagblad Metro over mijn inspiratiebron Karl Lagerfeld. Juist, de huidige ontwerper van modehuis Chanel. Fotograaf, modeontwerper en heeft met velen bekende namen gewerkt (think: Tommy Hilfiger, Valentino, Fendi..). Ik wist een tijd van te voren al dat hij zich in zou zetten voor Metro, maar ik dacht 'ach, gebeurt toch niet'. Nou, wel dus. Eigenlijk is dit laat nieuws - OK - toch wou ik hierover vertellen. Lagerfeld is gasthoofdredacteur voor een speciale 'Karl Lagerfeld editie' van Metro op 7 februari 2012. Gebaseerd op de inspiratie van Karl, geeft Metro geeft ons een unieke kans om met hem samen te werken. Je maakt kans om een reis naar Parijs te maken en om daar de redactie assistent te zijn van Karl. Maar daar moet je natuurlijk wel wat voor doen! Haal hem over om jouw stijl - jouw fashion statement te laten zien.


 



Wat moet je doen?

Open je browser en ga naar http://karlformetro.com/nl/
Hier kun jij jouw persoonlijke LookBook creëren en laat je mensen op je stemmen. Stemmen kan tot 22 januari.

Door wie wordt dit beoordeeld?

Als ik me goed heb laten informeren wordt dit gedaan door Karl's team. Oei! En toen sprongen de haren op mijn rug overeind. Want eerlijk gezegd.. Als ik aan Karl Lagerfeld denk - denk ik aan een kil mannetje, zwarte zonnebril, leren handschoenen, leren jasje, grijs strak staartje, plateauzolen.. Stiekem word ik een beetje bang als ik aan deze modekoning denk. Deze machtige vent kan je zo afwijzen. 'Hey, je neus is te groot, je bent niet geschikt.' en 'Je moet eens wat minder eten en meer sporten.' Deze uitspraken zullen zo over zijn tong rollen. Hij is erg kritisch. Maar natuurlijk, als je het roer van modehuis Chanel overneemt moet je wel power uitstralen. In zijn shows lopen natuurlijk alleen de mooiste topmodellen (Miranda Kerr, Freja Beha Erichsen, Ashley Smith e.d.) en als je te grote oren hebt, of je hebt een moedervlek op je voorhoofd mag je vertrekken. Zo gaat het in deze industrie. Zijn lievelingetje is Blake Lively. Deze schone uit Gossip Girl heeft al een campagne achter de rug van Chanel's Mademoiselle handtassencollectie. Karl over Blake: "Ik denk dat ze een geweldige actrice wordt. De shoot verliep gemakkelijk, omdat iedereen zo verliefd op haar werd". Meldt Lagerfeld tegen Women's Wear Daily. Wie kan er nou tegen Blake Lively op? Met haar prachtige meterslange benen, geweldige stijl en schitterende lange blonde manen. Blake, schandaal of niet - prachtig is ze wel.




Of ik me op heb gegeven?

Nee, maar of ik het zou willen? Zeker. HALLO? Wie wilt er nou niet met deze fashion tijger samenwerken? Ik vraag me af of hij zijn altijd en eeuwige zonnebril 's nachts voor het slapen afdoet. But back to reality, hoe begin je zoiets? Vannacht ben ik ook aan deze blog begonnen, dus kan dit ook. Ik zal niemand verbazen als ik een account aanmaak en een mini war II start met de rest van de deelnemers. Wie weet. Karl spreekt Duits, Frans, Engels en Italiaans. Dus ik kan een aardig goed woordje Frans of Engels met hem wisselen. Voorde-heeel! Maar deze mysterieuze 78 jarige man maakt mij wel nieuwsgierig.. Wat schuilt er achter die donkere glazen? Misschien zit daar wel een zacht, gevoelig persoonlijkheid achter die eigenlijk ook niet perfect is. Zijn voorliefde voor de geur beton is vreemd, maar een rare behoefte hebben we allemaal wel. Ik begrijp dat Karl voor veel mensen een groot inspiratiebron is, ik bedoel, kijk is naar zijn werk!


Het artikel - BlackBerry kwaliteit, ik moet eraan geloven.


Aanmelden kan tot 22 januari op http://karlformetro.com/nl/

Deze maand lanceert hij het nieuwe label "Karl By Karl Lagerfeld" in de webshop http://www.net-a-porter.com/

0 reacties:

Een reactie plaatsen