Pagina's

donderdag 12 januari 2012

Column - Slangenprint, Tweed Jackets & Colour Blocking



Love it or hate it. De colour blocking trend. De trend van afgelopen lente/zomer 2011. Wekenlang heb ik verschillende kleurencombinaties onder het oog gezien van deze geweldige trend. Afgestijld met een blazer van alle kleuren van de regenboog of met een camel kleurige trenchcoat. Alles kan. Natuurlijk heb ik ook meegedaan aan deze trend, maar ik hield het rustig. Ik was weken niet af te slaan van mijn felroze Zara blazer. De binnenkant was fel oranje, dus hoe colour blocking wil je het hebben?! Ook heb ik een lichtere variant, op z’n ‘suikerspinnen roze’. Zara, uiteraard. Regels waren er om gebroken te worden. Op modegebied vind ik in het algemeen dat er geen regels zijn – tsja, sokken in sandalen, maar was dat een trend? ....




Op deze dag was het te warm voor mijn geliefde jasje

Maar het àllerleukste is: alles tegelijk combineren. Roze blazer mét oranje topje mét luipaardprint clutch mét sjaal met sterrenprint en natuurlijk mét over the top gelakte nagels (geel met crackle rood). Het resultaat mag afschuwelijk zijn, maar vind de juiste exemplaren. Animal meets kleurenparadijs. In de titel zie je ‘tweed jasje’ staan. Het zogenoemde Chanel jasje. Dit jasje maakt het geheel van een gecolourblockte outfit chic, vind ik. Tip: ModeMusthaves.

Via ModeMusthaves - € 69,50

Voor inspiratie heb ik afgekeken bij celebs. Rachel Bilson, Olivia Palermo, Louise Roe, Rihanna, Emma Stone, Anna Dello Russo, Jessica Alba, Kim Kardashian, Leona Lewis, Tyra Banks, Cheryl Cole.. Wie deden er niét mee? Zoveel mogelijke combi’s en kleuren. De lente zag er op deze manier een stuk vrolijker uit na alle echtscheidingen/schandalen/roddels e.d.


Colour Blocking queen & hoofdredactrice Japanse VOGUE presents: Anna Dello Russo

Colour blocking gaat niet alleen maar om kleding, maar ook om make up. Nagels, een opvallende ooglook, roze lipstick. Je kunt je look uitbreiden met verschillende accessoires. Hoe meer kleur, hoe beter! Ik heb het alleen niet afgemaakt met pronkstukken, ik hou niet van ringen en gedoe in je oren. Sterker nog: ik haat het! Beetje beschaamd, want op dit moment draag ik een giga ring. Het zit zo irritant, die kleine vervelende ringetjes. Ik maakte mijn look altijd af met de altijd en eeuwige ROZE BLAZER. Ik zucht, saai eigenlijk. Ik bedacht een paar tips om een look leuk te houden.
Complementaire kleuren
Denk aan kleuren zoals rood, groen, paars, geel, blauw en oranje. Combineer een van deze reeds van kleuren (of meerdere) met een fel roze kleur. Dit zorgt voor een harmonieuze look.

Mixen!
·         Hou warme tinten bij elkaar. Zoals rood en oranje
·         Kies een nude kleurige schoen voor een neutraal effect
·         Speel met het contrast tussen kleuren die erg met elkaar verschillen. Zoals paars en oranje
·         Een vleugje luipaard/tijger/zebra/slangen-print zorgt voor een speels effect
·         Combineer een neon kleurige top met een camel kleurige blazer/trenchcoat
·         Kies voor een grote opvallende tas

Voor mijn opa wel. De zogenaamde ‘modeblunders’  zijn true, maar je moet ze zelf ontdekken. Jazeker, die heb ik gehad. Denk aan: te kort shirt voor boven een legging, schattige kanariegele boot schoentjes dragen terwijl het giet van de regen. Ja, achteraf denk ik had ik die maar laten liggen in mijn kast.. En mijn lekker zittende maar o zo aseksuele Uggs aangetrokken. Of op mega hoge stiletto’s lopen op school. Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden. Dat zal best, maar soms gaat dat niet. Verder over deze trend. Winkels waren doodgegooid met zuurstokroze, gifgroene en felblauwe items. Pasteltinten zijn er niks bij. Onder mijn roze blazertje droeg ik een feloranje shirt (zie foto). Die blazer vond ik om precies te zijn op het eiland Fuerteventura (Canarische Eilanden), waar ik mijn vakantie vierde. Het was zonnig en de zon scheen mooi op mijn nieuwe felle aankoop. Zo trots was ik! Weken heb ik het internet afgespeurd naar de zoektocht naar dit exemplaar. Een nadeel: hij was een maat te klein. Maar dat kon ik wel fixen. Gewoon op marktplaats verkopen voor een goed prijsje. Tsja, maar daarna moet je wel aan je eigen maat komen. Maar dit is gelukt. Goed, colour blocking. Hoe feller, hoe beter. Kleur, kleur, kleur en nog eens kleur. De bedoeling is om kleuren lekker te laten vloeken, dus kleuren combineren die eigenlijk hélémaal niet bij elkaar horen. Dat heb ik ook mooi gedaan, ik bedoel roze/oranje? Dat vloekt toch als de pest? Je moet het lef ervoor hebben. Ik lees van veel bloggers dat zij de combinatie van roze/oranje teveel vinden. Maar ik vind het wel wat hebben. Nageltjes geel lakken (in mijn geval oranje), en gaan met die banaan.

1 reacties:

stilbonmaria zei

Great You have a very nice webdesign here on your page i like it very much and have add your blog to my favorites.This is a really excellent read personally, Must admit that you are one of the finest bloggers I ever saw. We truly stumbled about this on yahoo, and im happy Used to do. I’ll definitely be coming back again.

Een reactie plaatsen